LOV nr 1779 af 29/12/2025 § 4

Gældende ret pr. 2026-10-03 tier 2 LOV nr 1779 af 29/12/2025

I lov om kommunal indkomstskat og statens afregning af grundskyld og dækningsafgift til kommunerne, jf. lovbekendtgørelse nr. 935 af 30. august 2019, som ændret bl.a. ved § 2 i lov nr. 679 af 3. juni 2023 og § 2 i lov nr. 1471 af 10. december 2024 og senest ved § 2 i lov nr. 720 af 20. juni 2025, foretages følgende ændringer: 1. I § 15, stk. 2, indsættes som 6. og 7. pkt.: »For kalenderårene 2026-2028 udgør beløbene efter 2. og 3. pkt. dog beløb svarende til det statslige skøn for grundlaget for grundskylden forud for budgetlægningen for kalenderåret ganget med kommunens grundskyldspromille for året. Beløbene efter 6. pkt. efterreguleres ikke efter § 16.« 2. I § 16, stk. 2, 1. pkt., indsættes efter »det pågældende kalenderår«: », jf. dog stk. 5,«. 3. I § 16 indsættes som stk. 5: »Stk. 5. For kalenderåret 2024 opgøres efterreguleringsbeløbet for grundskylden til det beløb, der svarer til det statslige skøn for grundlaget for grundskylden fra august 2023 ganget med kommunens grundskyldspromille for kalenderåret. Er det endelige grundlag for grundskylden for en kommune højere end skønnet efter 1. pkt., forhøjes beløbet efter 1. pkt. til et beløb, der svarer til det endelige grundlag for grundskylden. For kalenderåret 2025 opgøres efterreguleringsbeløbet for grundskylden til det beløb, der svarer til det statslige skøn for grundlaget for grundskylden fra maj 2024 ganget med kommunens grundskyldspromille for kalenderåret. Er det endelige grundlag for grundskylden for en kommune højere end skønnet efter 3. pkt., forhøjes beløbet efter 3. pkt. til et beløb, der svarer til det endelige grundlag for grundskylden.«