LOV nr 1783 af 29/12/2025 § 3

Gældende ret pr. 2026-10-03 tier 2 LOV nr 1783 af 29/12/2025

I selskabsskatteloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 279 af 13. marts 2025, som ændret ved § 11 i lov nr. 562 af 27. maj 2025 og § 2 i lov nr. 750 af 20. juni 2025, foretages følgende ændringer: 1. § 30, stk. 1, 2. og 3. pkt., ophæves, og i stedet indsættes: »1. pkt. finder også anvendelse på selskaber, foreninger m.v., der ikke rettidigt har opfyldt deres oplysningspligt efter skattekontrollovens § 2.« 2. I § 30, stk. 1, indsættes som 4. pkt.: »3. pkt. gælder ikke i den situation, der er nævnt i 2. pkt.« 3. I § 30, stk. 2, 1. pkt. , udgår »og renter efter 3. pkt.«, og »i den måned, der følger efter meddelelsen om forhøjelsen, dog tidligst det i stk. 1, 1. pkt., nævnte tidspunkt« ændres til: »november i kalenderåret efter indkomståret eller ved et forskudt indkomstår fra den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for.« 4. I § 30, stk. 2, 2. pkt., udgår »og renter efter 3. pkt.«, og »den 1. i den måned, der følger efter meddelelsen om forhøjelsen, dog tidligst det i stk. 1, 1. pkt., nævnte tidspunkt« ændres til: »som anført i 1. pkt«. 5. § 30, stk. 2, 3. og 4. pkt., ophæves. 6. I § 30, stk. 3. 1. pkt., udgår »samt renter efter 6. pkt.« 7. I § 30, stk. 3, 6. pkt., ændres »forrentes restskatten og tillægget efter opkrævningslovens § 7, stk. 1, jf. stk. 2, pr. påbegyndt måned fra den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår fra den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for, og til og med den måned, hvori opkrævningen udskrives« til: »forfalder restskatten og tillægget efter opkrævningslovens § 7, stk. 1, jf. stk. 2, til betaling som anført i 1. pkt., dog senest den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved et forskudt indkomstår fra den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for«. 8. § 30, stk. 3, 7. pkt., og stk. 4, 2. og 3. pkt., ophæves. 9. I § 30, stk. 5, 3. pkt., ændres »§ 7, stk. 1, jf. stk. 2, i opkrævningsloven pr. påbegyndt måned fra den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår fra den 1. november« til: »opkrævningslovens § 7, stk. 1, jf. stk. 2, fra den 21. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår fra den 21. november«.