LOV nr 832 af 14/06/2022 § 1
Gældende ret pr. 2026-10-03 tier 2 LOV nr 832 af 14/06/2022
I kildeskatteloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 824 af 28. april 2021, som ændret bl.a. ved § 2 i lov nr. 788 af 4. maj 2021 og § 5 i lov nr. 1179 af 8. juni 2021 og senest ved § 2 i lov nr. 1181 af 8. juni 2021, foretages følgende ændringer: 1. I § 48 F, stk. 8, 4. pkt., ændres »tillæg af rente« til: »procenttillæg«. 2. I § 61, stk. 2, indsættes som 3. pkt.: »Af restskat og procenttillæg efter 1. pkt. beregnes en rente svarende til renten i opkrævningslovens § 7, stk. 2, med tillæg af 0,4 procentpoint pr. påbegyndt måned fra den 1. september i året efter indkomståret og indtil udskrivningsdatoen for den skattepligtiges årsopgørelse, hvis den skattepligtige ikke rettidigt har opfyldt sin oplysningspligt efter skattekontrollovens § 2.« 3. I § 61, stk. 3, 1. pkt., og stk. 5, 1. pkt., ændres »(2010-niveau) med« til: »(2010-niveau), med«. 4. I § 61, stk. 4, 1. pkt., indsættes efter »stk. 3 med«: »renter og«. 5. I § 61, stk. 5, 1. pkt., indsættes efter »stk. 2«: », renter efter stk. 2«. 6. § 62 B ophæves. 7. I § 65, stk. 1, 1. pkt., ændres », 13 eller 14« til: »eller følger af stk. 12, jf. dog stk. 13,«. 8. I § 65, stk. 6, 5. pkt., indsættes efter »herunder«: », for så vidt angår 1., 3. og 4. pkt., regler«. 9. I § 65, stk. 13, ændres »Stk. 13« til: »Stk. 12«. 10. I § 67, stk. 6, 1. pkt., udgår »eller 12«. 11. § 69 B, stk. 1, 1. pkt., affattes således: »Er der modtaget udbytte, royalty eller renter, hvori der efter §§ 65-65 D er indeholdt kildeskat, som overstiger den endelige skat, tilbagebetales beløbet inden 6 måneder fra told- og skatteforvaltningens modtagelse af anmodning om tilbagebetaling.« 12. I § 69 B, stk. 1, 2. pkt., ændres »0,4 procentpoint« til: »0,2833 procentpoint«. 13. I § 69 B, stk. 1, indsættes som 3. pkt.: »1. og 2. pkt. finder ikke anvendelse i situationer, der er omfattet af § 67, stk. 1, 2 eller 6.«