LOV nr 832 af 14/06/2022 § 3

Gældende ret pr. 2026-10-03 tier 2 LOV nr 832 af 14/06/2022

I selskabsskatteloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 251 af 22. februar 2021, som ændret senest ved § 2 i lov nr. 2611 af 28. december 2021, foretages følgende ændringer: 1. I § 30, stk. 1, indsættes som 2.-4. pkt.: »For selskaber, foreninger m.v., der ikke rettidigt har opfyldt deres oplysningspligt efter skattekontrollovens § 2, forrentes restskatten og tillægget efter opkrævningslovens § 7, stk. 1, jf. stk. 2, pr. påbegyndt måned fra den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår fra den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for, og til og med den måned, hvori opkrævningen udskrives. Renten kan ikke fradrages ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst. Udskrives opkrævningen efter den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår efter den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for, forfalder de beløb, der opkræves, til betaling den 1. i den måned, der følger efter udskrivningen af opkrævningen.« 2. I § 30, stk. 2, 1. pkt., indsættes efter »§ 29 B, stk. 4,«: »og renter efter 3. pkt.«, og »stk. 1« ændres til: »stk. 1, 1. pkt.,«. 3. I § 30, stk. 2, 2. pkt., indsættes efter »§ 29 B, stk. 5,«: »og renter efter 3. pkt.«, og »stk. 1« ændres til: »stk. 1, 1. pkt.,«. 4. I § 30, stk. 3, 1. pkt., indsættes efter »§ 7,«: »og tillæg efter § 29 B, stk. 4, samt renter efter 6. pkt.« 5. I § 30, stk. 3, indsættes som 6. og 7. pkt.: »For selskaber, foreninger m.v., for hvilke der ikke rettidigt er givet oplysning til told- og skatteforvaltningen efter §§ 5 og 7, forrentes restskatten og tillægget efter opkrævningslovens § 7, stk. 1, jf. stk. 2, pr. påbegyndt måned fra den 1. november i kalenderåret efter indkomståret eller ved forskudt indkomstår fra den 1. november i kalenderåret efter det kalenderår, som det forskudte indkomstår træder i stedet for, og til og med den måned, hvori opkrævningen udskrives. Renten kan ikke fradrages ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst.«