Skatteindberetningsbekendtgørelsen § 11
Gældende ret pr. 2026-10-03 tier 3 BEK nr 1016 af 22/06/2023
stk. 1 Enhver, der som led i sin virksomhed i en kalendermåned har ydet vederlag for personligt arbejde i tjenesteforhold, skal i medfør af skatteindberetningslovens § 7 indberette oplysninger til indkomstregisteret om følgende: 1) Den periode, den pågældende har været ansat. Indberetningen sker ved angivelse ansættelsesdatoen i forbindelse med ansættelse og fratrædelsesdatoen ved fratrædelse. 2) Den virksomhed og produktionsenhed, den ansatte er tilknyttet. Indberetningen sker ved angivelse af den indberetningspligtiges cvr-/SE-nummer og nummeret på den eventuelle produktionsenhed, den ansatte i væsentligst omfang har været tilknyttet i den periode, indberetningen vedrører, hvis virksomheden m.v. har flere produktionsenheder. 3) Løntimer. Herved forstås de timer, for hvilke en arbejdsgiver har udbetalt løn, eller som dækkes af en udbetalt løn, og hvor lønnen er omfattet af indberetningspligt efter skatteindberetningslovens § 1, stk. 1.
stk. 2 Indberettes der efter skatteindberetningslovens § 1, stk. 2, nr. 1, 1. pkt., skal oplysninger som nævnt i stk. 1 vedrørende den ansatte indberettes samtidig med indberetningen efter skatteindberetningslovens § 1, stk. 2, nr. 1, 1. pkt., af løn m.v. for den periode, oplysningerne vedrører.
stk. 3 Skal der for en given periode ikke indberettes løn m.v. efter skatteindberetningslovens § 1, stk. 2, nr. 1, 1. pkt., skal oplysninger som nævnt i stk. 1 for den pågældende periode indberettes på det tidspunkt, hvor oplysninger om løn m.v. efter skatteindberetningslovens § 1, stk. 2, nr. 1, 1. pkt., for den pågældende periode skulle være indberettet.